Je technische vaardigheden of die van je team zijn vaak goed op orde en toch loopt het proces soms stroef. Bewust communiceren is één van de belangrijkste ingrediënten voor succes. Het geeft je de mogelijkheid om op een duidelijke en heldere manier je belangen, ideeën en gevoelens naar voren te brengen. In de training zakelijke communicatie gaan we in op onderwerpen als; Wat is LSD?hoe komt je informatie over op je gesprekspartners? Wat is de kernboodschap in je verhaal? Hoe geef ik goede feedback? Welk effect heeft je verbale en non-verbale gedrag op anderen? Hoe ga ik om met andere type mensen?
De trainingen zakelijke communicatie worden op maat gemaakt voor iedere klant.
Door de tegengestelde belangen die wij hebben en de druk die we soms ervaren komt iedereen wel eens in een conflictsituatie terecht. De basis van een conflict is meestal een meningsverschil. Een conflict ontstaat wanneer mensen niet meer naar elkaar kunnen luisteren en hierdoor niet tot een oplossing komen. De manier waarop mensen hiermee omgaan verschilt nogal, waar de een snel in een conflict beland is de ander juist meer conflictmijdend. In de training leer je hoe je op een effectieve wijze met conflicten om kunt gaan.
Bij het woord ‘onderhandelen’ denken veel mensen meteen aan geld en snelle verkopers. Toch is dat niet per definitie waar het bij onderhandelen om gaat. Onderhandelen is veel meer dan alleen de beste prijs bedingen. Je kunt ook onderhandelen zonder dat er geld in het spel is. Maar wat is onderhandelen dan wél precies? Zowel bewust als onbewust onderhandelen we de hele dag door. We onderhandelen met onze leidinggevende over salaris, met onze collega’s over werkzaamheden, in je privé omgeving over wat je gaat eten, waar je heen gaat op vakantie etc. In deze training gaan wij in op de alledaagse onderhandelingen en leer je op een effectieve manier een onderhandeling aan te gaan en deze succesvol af te sluiten.
Het is een verzamelbegrip, maar in de praktijk betekent assertiviteit: “de balans vinden tussen het behartigen van je eigen belangen en gevoelens en hierbij rekening te houden met de belangen, of gevoelens van een ander”. Dit is soms best lastig.
Mis je soms net dat stukje zelfvertrouwen om tijdens een vergadering jouw mening of idee naar voren te brengen? Klap je soms dicht tijdens een discussie? Of heb je misschien juist wel de neiging om te snel en soms net iets te fel te reageren? De manier waarop wij hiermee omgaan wil nog wel eens verschillen. De één kiest voor een meer aanvallende en dominante houding, terwijl de ander juist meer in zichzelf gekeerd raakt en een meer afwachtende houding aanneemt. Assertief gedrag is echter te leren.
Wil je meer informatie?
Bedankt dat je contact opneemt.
Binnen uiterlijk 5 werkdagen zal er contact met u worden opgenomen.
Met vriendelijke groet,
Siegrit Post
SP Training en Coaching
Er is een probleem opgetreden tijden het versturen van het formulier. Probeert u het later nog eens, of stuur een mail naar info@sptrainingencoaching.nl